2010. december 19., vasárnap

Fotóalbum karácsonyra (Rainbow-tól)

Sokáig nem adtam saját készítésű ajándékot, mert úgy tartottam, hogy nekem ehhez sem fantáziám sem kézügyességem sincs. Így volt ez egészen addig, amíg rá nem bukkantam a scrapbookra. Mivel a számítógéppel már volt némi gyakorlatom, eleinte kizárólag digitális oldalakat készítettem. Az első ilyen karácsonyi ajándékom hónapokig készült, év elején elterveztem, nyáron nekiálltam a megvalósításnak, hogy decemberre befejezzem. Ez a különleges fotókönyv családom történetéről szólt, régi és új fényképekkel, történetekkel, idézetekkel. Óriási öröm ilyen ajándékot kapni, de adni még annál is inkább.

Idén lényegesen egyszerűbbekre vállalkoztam, amiből egyet most szeretnék megosztani azzal a reménnyel, hogy több karácsonyfa alá kerül hasonló. Minimális idő és anyagi ráfordítással is készíthetünk személyes, fényképes ajándékot. Ez a kis album tényleg nagyon könnyen elkészíthető. Egy jó nyomtatón, ollón, papíron, ragasztón és néhány háztartásban előforduló kidobásra szánt holmin kívül nincs is másra szükség, gyerekeket is bevonhatjuk az alkotásba, ráadásul még a környezetünket is kíméljük. Nyomtató híján igénybe vehetjük fotókidolgozó cég vagy gyorsnyomda szolgáltatását.

Ha még sohasem készítettél hasonlót, akkor is bátran megpróbálkozhatsz vele.

1. Válassz ki 8 fényképet, például a tavalyi karácsonyról. Nyomtasd vagy hívasd elő 9*13-mas méretben ezeket.
Készítettem egy papírcsomagot, amely háttérpapírokat és kivágható díszeket tartalmaz többféle variációban. Letöltéshez kattints ide!
Nyomtass ki ezekből műszaki rajzlapra vagy matt kartonra annyit, hogy összesen 12 db háttérpapírod legyen. Például 6 darabot a fehérből és 6-ot a lilából, 2-3 darabon legyen dísz is.

2. Ha kész a nyomtatás, vágd ki az elemeket. Az albumalap felesleges csomagolóanyagból készül. Legjobb választás egy erős de vékonyabb hullámpapír doboz, mert ezt könnyű vágni és lyukasztani, mégis van tartása. Ebből a papírból vágj ki 6 darab négyzetet, melynek mérete megegyezik a háttérpapír méretével.

3. A színes papírokat ragaszd a kartonra. A ragasztáshoz kétoldalas ragasztót, vagy papírragasztó stiftet használj. Rakd őket sorba. Lehet néhány órát nehéz könyvek alatt préselni.

4. Díszítsd ki az elejét és a hátulját, ahogy tetszik. A díszítéshez a kinyomtatható kiegészítőkön kívül lehet használni maradék szalagokat, gombokat, bármilyen apróságot.

6. A többi oldalra ragaszd be a fotókat. Ezek a lapok is tetszőlegesen dekorálhatók, feliratozhatók. Üres oldalakra a gyerekek rajzolhatnak, ragaszthatnak valamit.

7. Ha kész a ragasztás, akkor irodai lyukasztóval lyukaszd ki a lapokat

8. Végül fűzd össze fémkarikával, vagy kötözd össze zsinórral.

Kellemes ünnepi készülődést kívánok!

http://7szindizajn.hu/

2 megjegyzés:

Margó írta...

Köszönöm, hogy láthattam a készítés folyamatának bemutatását! Gyönyörű ajándék!
Békés, boldog ünnepeket kívánok!!!

Kisnyul / Andi írta...

Kata az egyik kedvencem, nagyon szeretem a készleteit, az ötleteit és hogy itt ezen a blogon is találkozom vele nagyon szép ajándék, köszönöm!